piątek, 5 grudnia 2014

Katarzynki

Coraz bliżej święta, a jak święta to zapach przypraw korzennych. Łapcie przepis na pierniczki katarzynki!

Składniki:
400g mąki
100g cukru pudru
1 jajko
200g płynnego miodu
łyżka kakao
3 łyżeczki proszku do pieczenia
łyżeczka przyprawy korzennej
łyżka kwaśnej śmietany

Połączyć jajko, przyprawę, miód i cukier, a następnie dodać mąkę zmieszaną z kakao oraz proszkiem do pieczenia. Wyrabiać, a następnie rozwałkować na grubość ok. 0,5 - 1cm. Wykrawać ciastka na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, a następnie posmarować je wodą. Piec w 190 st. C przez 15min. Przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku.


Ja niestety nie mam foremki do katarzynek, więc zamiast wałkować ciasto, brałam po trochu, wilgotnymi dłoniami formowałam kulki, a następnie rozgniatałam je na owalne ciasteczka. Każde wygląda inaczej, ale to sprawia, że są niepowtarzalne!

Nie zapomnijcie, że jutro Mikołajki :)




1 komentarz:

  1. Jeśli w ciastkach jest miód, to ja już wiem, że są super bombastik fanatstik :)

    OdpowiedzUsuń