wtorek, 23 grudnia 2014

Pierniczki z lukrem królewskim

Święta, święta! Niestety pozostawiłam pieczenie pierniczków na ostatnią chwilę, ale na szczęście uratowały mnie pierniczki Doroty.

Po wyrobieniu ciasto schłodziłam przez trzy godziny, a następnie wykrwałam ciasteczka o grubości ok. 2mm. Na jedno ciasteczko nakładałam łyżeczkę marmolady z róży, przykrywałam następnym płatem ciasta i zlepiałam brzegi.

Pierniczki zostały ozbobione lukrem królewskim.

1 białko jajka (moje ważyło 36g)
160g cukru pudru
pół łyżeczki soku z cytryny

Wszystkie składniki ubiłam mikserem przez ok. 20min, później rozdzieliłam lukier na trzy części, dodałam barwniki, a później rękawem cukierniczym dekorowałam.


Wesołych Świąt!






Część pierniczków zawiśnie na choince, a część została podarowana jako prezent :)


Wigilia 2014 Słodki Prezent Korzenne przysmaki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz