niedziela, 8 lutego 2015

Kruche babeczki

Babeczki, które są w domu u nas na każde święta. Zawsze wszyscy chętnie się nimi częstują, bo są takie na jeden, dwa gryzy. Szybkie do zrobienia, nieskomplikowane. Teraz przygotowywałam je na urodziny Mamy G., miałam niedobór czasu i składników, więc powstały takie!





Składniki:

2 szklanki mąki krupczatki
1 szklanka mąki tortowej
1 opakowanie cukru waniliowego
4 żółtka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
0,5 szklanki cukru
1 łyżka kwaśnej śmietany
250 g margaryny

Wszystkie składniki szatkujemy nożem i ze sobą zagniatamy. Schłodzić, wykleić foremki (ja mam takie) ciastem i piec ok. 10 min w temp. 180 st. C. (zależy od wielkości foremek).

Można je przechowywać w suchym miejscu nawet przez kilka tygodni.

Babeczki można wypełnić budyniem, kremem, owocami, galaretką - pełna dowolność. W przepisie można też pominąć cukier i zrobić babeczki wytrawne, np. wypełnione serkiem i łososiem.

Tym razem moje zostały wypełnione galaretką cytrynową, brzoskwiniami oraz kremem do tortów.











Walentynkowe menu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz