niedziela, 2 listopada 2014

Sos karmelowy

Sos karmelowy, pyszny do lodów, gofrów, ciast. Smakuje jak cukierki Werther's Original :) Przyznaję, że wyszedł mi za drugim podejściem, wcześniej robiłam w inny sposób i niestety się nie udało, ale gwarantuję, że ten przepis będzie udany!

Składniki:
155g cukru
110ml śmietanki 30% (1/3 opakowania śmietanki z Biedronki)
30g masła

Wsypujemy cukier do garnka z grubym dnem i na małym ogniu czekamy, aż się rozpuści. Gdy osiągnie jasnobrązowy kolor, zdejmujemy garnek z palnika i dodajemy masło oraz śmietankę. Należy intensywnie mieszać. Następnie znów wstawiamy na kuchenkę i na bardzo małym ogniu (moją kuchenkę indukcyjną ustawiłam na stopień 2) mieszamy, aż wszystko się połączy. Przelewamy do słoiczka i odstawiamy. Uwaga, sos jest bardzo gorący, ja teraz cierpię z powodu poparzonego języka :D



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz