czwartek, 13 listopada 2014

Rolada szpinakowa z Newellą

Kiedy na Durszlak.pl zobaczyłam akcję Gotuj z Newellą, od razu wiedziałam, że muszę wypróbować ten produkt :) Niestety nie był dostępny w mojej okolicy, ale determinacja to podstawa. Kasia zakupiła Newellę w Gdyni i przywiozła do Gdańska, a następnie Michał przywiózł mi ją z Gdańska do Olsztyna :D Wysiłek się opłacił, powstało pyszne i zdrowe danie! (Michale i Kasiu - bardzo dziękuję!)

U mnie powstała pyszna rolada szpinakowa. Dużo potasu, żelaza a to wszystko wzbogacone białkiem - samo zdrowie. Nie jest zbyt skomplikowana, a efekt jest naprawdę zaskakujący. Świetnie sprawdza się jako obiad, ale również jako zimna przystawka.

Składniki:
450g rozdrobnionego szpinaku
100g (pół opakowania) Newelli wędzonej
100g (pół opakowania) Newelli naturalnej 
2 ząbki czosnku
4 jajka
1 łyżka mąki
50g serka topionego albo twarożku
100g łososia
pęczek szczypiorku
sól
pieprz


Na patelni dusimy szpinak z czosnkiem, przyprawiamy solą i pieprzem, następnie odcedzamy wodę i studzimy. Dodajemy do szpinaku żółtka oraz łyżkę mąki, mieszamy. Ubijamy pianę z białek i delikatnie dodajemy do szpinaku zmieszanego z żółtkami. Powstałe ciasto wylewamy na dużą płaską blachę wyłożoną papierem do pieczenia (taką o wymiarach piekarnika) i pieczemy ok. 15 min w 190 st. C. Gdy placek przestygnie, smarujemy go serkiem, a następnie kładziemy rozdzieloną na plasterki lub kawałki Newellę - najpierw jeden plasterek Newelli naturalnej, a na to plasterek Newelli wędzonej. Później układamy na roladzie łososia, na łososia szczypiorek i zawijamy ją.

Smaki i tekstury świetnie się łączą.




Jak wspomniałam, biorę udział w Akcji Kulinarnej Gotuję z Newellą. Zachęcam innych do brania udziału! 


Gotuj z Newellą

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz