niedziela, 21 września 2014

Ciasteczka cynamonowo-migdałowo-imbirowe

Przepis znalazłam w zrywanym kalendarzu babci, ale trochę go zmodyfikowałam. Ciasteczka wychodzą kruche i delikatne. Kiedy mój chłopak zjadł pierwsze to powiedział "Takie ciastka kupowałem jak byłem mały!". Czyli chyba dobre, ale tym razem z dodatkiem pieprzu cayenne, który gwarantuje nam przyjemny ostry posmak.

 Papryka kajeńska przyspiesza przemianę materii i obniża poziom cholesterolu, co jest dobrą wymówką dla wszystkich łasuchów.


Składniki:
125g masła
125g margaryny
130g cukru
1 jajko
400g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
pół łyżki cynamonu
pół łyżki imbiru
pół łyżki pieprzu kajeńskiego (albo chilli)
pół buteleczki aromatu migdałowego


Tłuszcze, cukier i jajko ucieramy mikserem z widełkami do gęstego ciasta. Jakby ktoś nie wiedział, to są takie:


Stopniowo dodajemy mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia, solą i przyprawami. Miksujemy przez chwilę, po czym wyrabiamy elastyczne ciasto, które następnie zawijamy w folię i odkładamy do lodówki na ok. dwie godziny. 

Schłodzone ciasto rozwałkowujemy na grubość ok. 3mm i wycinamy ciasteczka. Układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w temp. 200 stopni przez 10 minut. Jeżeli ktoś lubi błyszczącą powłokę na ciastku, to można przed upieczeniem posmarować ciastko roztrzepanym białkiem. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz